Samen met SP, PvdA en Leefbaar hebben wij vragen gesteld over de het geldgebrek van de Voedselbank in Almelo. De partijen maken zich ernstig zorgen over een dreigende sluiting van de Voedselbank. Zij hebben daarom vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders.

PvdA, SP, Leefbaar Almelo en GroenLinks willen weten welke rol het college voor zichzelf weggelegd om dreigende sluiting te voorkomen. Hiermee worden dan 220 gezinnen behoed voor acute nood. Ook vragen de partijen of de gemeente bereid is de kosten in 2018 voor rekening te nemen. Tenslotte willen de partijen duidelijkheid over de besteding van armoedegelden naar aanleiding van dit krantenbericht. Is het bericht een reden om een deel van het geld bedoeld voor de bestrijding van armoede te besteden aan de Voedselbank?

Dit mogen we niet laten gebeuren in Almelo waar helaas veel mensen te weinig inkomen hebben om op eigen kracht een goed voedselpakket samen te stellen. Hierbij gaat het ook om kinderen. Met financiële steun van de gemeente kan de organisatie en kunnen de gezinnen geholpen worden. Daarom pleitten de partijen voor een snelle beantwoording van de vragen die positief uitpakt voor de Voedselbank.