“Daarom willen wij ook in Almelo beginnen met Operatie Steenbreek: tegels eruit, planten erin", vertelt Buitenweg. "Op plekken in de gemeente waar het mogelijk is, maar ook in tuinen van inwoners.  Zij krijgen dan hulp in de vorm van struiken en boompjes.”

Mentale gezondheid

GroenLinks Almelo dat er meer aandacht én geld komt voor het welbevinden van mensen (mate waarin iemand zich tevreden voelt met hun leven, lichamelijke en mentale gezondheid). “Dat staat hoog op ons lijstje, want dat vinden wij belangrijk. Ook willen wij meer mogelijkheden voor ontmoeting en ontwikkeling voor de jeugd, meer speeltuinen voor kinderen, meer activiteiten in wijken en meer kunst en cultuur.”

Geen uitbreiding XL Businesspark

“Tot slot zijn wij tegen de uitbreiding van het XL Businesspark aan de westelijke kant van het kanaal. Helemaal als het gaat om de bouw van ‘dozen’ die bijna niet voor werk zorgen.”

Alfer Ekizkuyu en Hans Buitenweg bij het Rogmanspark in Almelo.
Alfer Ekizkuyu en Hans Buitenweg.

Kandidatenlijst

Tijdens dezelfde bijeenkomst is de kandidatenlijst bekend geworden. Hans Buitenweg is gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. Tweede op de lijst is Alfer Ekizkuyu, die nu ook al raadslid is. Verder op de lijst staan Albert Holterman, Gideon Dorrestein, Jan-Jaap Boer, Koos Hees, Gemie Muller, Rob Mulder en lijstduwer Marinus Trommel. “We hopen op minimaal drie zetels bij de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022”, aldus Buitenweg.